Adopta un catelus

luni, 8 august 2011

Citeste Petitia...!


Către:
Direcţia Generală Protecţia Persoanelor cu Handicap
Parlamentul României
Guvernul României
Stimate Doamne,
Stimaţi Domni,





Subsemnaţii, solicităm că următoarele propuneri să fie introduse în noua formulare a LEGII NR. 448/2006 PRIVIND PROTECŢIA ŞI PROMOVAREA DREPTURILOR PERSOANELOR CU HANDICAP. Aceste 36 de propuneri constituie rezultatul unor dezbateri organizate pe marginea legii 448/2006 la care au participat persoane cu dizabilităţi şi care au avut ca scop identificarea neajunsurilor şi problemelor reale cu care persoanele cu handicap din România se confruntă.
ACCESIBILITATE
Posibilitatea obţinerii autorizaţiei de construcţie în regim de urgenţă pentru accesibilizarea rapidă a locuinţei şi construirea rampei;
Obligativitatea construirii rampei de acces din locuinţa privată la spaţiul public acolo unde există persoane cu dizabilităţi locomotorii şi este solicitat acest lucru, RESPECTIV construirea rampei şi adaptarea liftului (sau construirea unei platforme acolo unde adaptarea liftului nu este posibilă) în scările de bloc fără a fi necesar acordul vecinilor;
Acordarea dreptului de concesionare a terenului necesar construirii rampei de către Primarii (acolo unde ieşirea la calea publică se face pe proprietatea statului sau a Primăriilor) ŞI simplificarea procedurilor de concesionare (forma PUD este costisitoare, de lungă durată şi lasă UN DREPT al persoanelor cu dizabilităţi - libertatea de mişcare - la latitudinea vecinilor care, de regulă, se opun);
Menţionarea în Legea 448/2006 a obligativităţii respectării normativului NAP 051/2001 la construirea rampelor din spaţiul public şi privat;
Facilitarea din punct de vedere legislativ (autorizaţie de construcţie în regim de urgenţă etc) - pentru persoanele fizice/juridice care doresc să se implice în implementarea prezenţei legi: adaptarea intersecţiilor prin modificarea bordurilor, cu scopul de a permite accesul liber al persoanelor cu dizabilităţi în spaţiul public;
Obligativitatea că autorităţile locale din cadrul comunelor/satelor să asfalteze prioritar drumul de la casa în care locuieşte persoană cu dizabilităţi locomotorii până la obiectivele principale ale satului (magazin, dispensar, biserică, primărie, şcoală, şoseaua principală etc);
În spaţiile de parcare ale domeniului public şi cât mai aproape de domiciliu, administratorul acestora repartizează locuri de parcare gratuită persoanelor cu handicap SAU REPREZENTANŢILOR LEGALI AI ACESTORA/ASISTENTULUI PERSONAL/FAMILIEI care au solicitat şi au nevoie de astfel de parcare, chiar dacă automobilul utilizat în folosul persoanei cu handicap nu se afla în posesia acesteia;
Obligativitatea posturilor de televiziune de a avea interpreţi mimico-gestual cel puţin în cadrul emisiunilor de ştiri şi talk-show pe care le difuzează SAU – în cazul nerespectării acestei obligativităţi - să direcţioneze o cotă din profit în beneficiul persoanelor afectate de hipoacuzie.

FACILITĂŢI FISCALE
Scutirea de impozit pe locuinţă în care locuieşte persoană cu handicap şi scutirea impozitului pe maşină care este folosită în beneficiul acesteia INDIFERENT DACĂ ACEASTA ESTE ADAPTATĂ SAU NU (deoarece necesitatea adaptării depinde de tipul de dizabilitate);
ŞI aparţinătorii persoanelor cu dizabilităţi să poate accesa credite cu dobândă subvenţionată, pentru a achiziţiona o maşină în beneficiul persoanei cu handicap sau pentru a accesibiliza locuinţă în care locuieşte persoană cu handicap, atât în interior cât şi în exterior (acces la stradă) indiferent de forma dizabilităţii (deoarece o bancă nu va acorda niciodată credit persoanelor cu dizabilităţi, în baza veniturilor mici pe care - de obicei - le au);
Acordarea de credit cu dobândă subvenţionata sau decontarea parţială pentru achiziţionarea unui cărucior cu verticalizare (gen LEVO COMBI) pentru persoanelor paralizate (traumatisme vertebro medulare ale coloanei cervicale). Şansa la mobilitate şi o viaţa independentă pentru acestea depinde de aceste cărucioare (altfel ce vor face ei, după ce părinţii nu vor mai fi).
SERVICII MEDICALE
CNAS să formuleze contractul cadru astfel încât acesta să respecte dreptul la gratuitatea tratamentului şi investigaţiilor pentru persoanele cu dizabilităţi (menţionarea acestei obligativităţi în legea 448/2006); reducerea handicapului înseamnă pentru administraţia locală reducerea cheltuielilor;
TOATE bolile rare să fie trecute în programul naţional de boli rare al CNAS, iar asigurea fondurilor necesare tratamentului să se afle printre priorităţi;
Acordarea gratuităţii la serviciile medicale de recuperare şi la dispozitivele pentru incontinenta (pampers, sonde urinare etc);
Medicul de familie să ofere consultaţii CU ADEVĂRAT gratuite, la domiciliu, persoanelor cu dizabilităţi care sunt nedeplasabile;
Consilierea psihologică trebuie specializată în funcţie de tipurile de afecţiuni, pentru a ajuta cu adevărat persoană cu dizabilităţi. În caz contrar poate dăuna stării de sănătate psihică a pacientului şi familiei din care pacientul face parte.

TRANSPORT
Posibilitatea de alegere între mai multe opţiuni de transport gratuit - în funcţie de posibilităţile şi dizabilitatea fiecăruia (abonamente, bonuri de combustibil, decontări etc);



mijloc de transport în comun (concediu medical/concediu de odihnă/sfârşit de spatamana) - acesta să poată fi însoţit şi de o altă persoană delegată de asistentul personal;

Posibilitatea ca - în cazul în care asistentul personal nu poate însoţi asistatul într-o călătorie cu trenul său orice 
Fiecare tren de călători să fie prevăzut cu un vagon accesibilizat care să fie utilizat prioritar pentru călătorii cu dizabilităţi şi însoţitorii acestora, la cerere;
Societăţile care au ca obiectiv asigurarea transportului public pentru persoane, să nu fie autorizate decât atunci când mijloacele de transport pe care le utilizează sunt adaptate nevoilor persoanelor cu dizabilităţi.
CERTIFICAT DE HANDICAP
Formarea unei comisii ŞI la nivel orăşenesc pentru eliberarea certificatelor de grad deoarece sunt persoane cu dizabilităţi nedeplasabile;
Certificatul de handicap permanent să fie acordat şi acelor persoane care sunt diagnosticate sau al căror handicap survine după vârsta de 18 ani DAR au handicap permanent sau boli genetice cauzatoare de dizabilităţi IREVERSIBILE.
ASISTENT PERSONAL
Persoanele cu handicap grav au dreptul la asistent personal, care nu doar îngrijeşte ci se implica activ şi constant în educaţie, recuperare, în integrarea lor socială, profesională şi care îi asista pe aceştia în activităţile necesare desfăşurării unei vieţi cât mai aproape de normal (24 de ore din 24). Îngrijitorii sunt lucrătorii de la ferme de animale: păsări, bovine, porcine etc. În consecinţă, acordarea titulaturii de ÎNGRIJITOR este nu numai umilitoare pentru persoanele cu dizabilităţi şi cei responsabili de ei (persoanele cu dizabilităţi sunt FIINŢE UMANE nu ANIMALE), dar poate afecta atât calitatea serviciilor oferite de aceştia, cât şi atribuţiile salariale ale acestora (pentru că munca pe care ei o depun este mult mai complexă şi mai stressanta decât cea a unui îngrijitor). Şi mai trebuie avut în vedere faptul că NU TOŢI asistenţii personali sunt membrii ai familiei persoanei asistate;
Fiecare persoană cu handicap grav este DEPENDENTA, deci are nevoie de supraveghere permanentă; în consecinţă un singur asistent personal împărţit la mai multe persoane cu handicap grav este fizic imposibil şi absolut inutil, deoarece persoană cu dizabilităţi grave nu-şi poate pune nevoile în repaos până la ora la care asistentul personal va ajunge (în sfârşit) şi la ea, iar după ce pleacă asistentul să intre din nou în "pauză de nevoi". Pe deasupra, mai sunt şi persoanele cu dizabilităţi psihice care lăsate nesupravegheate pot pune în pericol propriile vieţi şi vieţile celor din jur. În concluzie solicităm că fiecare persoană cu dizabilităţi grave, dependenta, să aibă dreptul CÂTE UN asistent personal.
Orice asistent personal este bugetar: are dreptul la concediu medical plătit în caz de nevoie.

LOCUINŢE/CENTRE REZIDENŢIALE
PRIORITATE în înfiinţarea de centre rezidenţiale pemanente pentru persoanele cu dizabilităţi severe; este la fel de mare nevoie ca şi azilele de bătrâni, deoarece părinţii acestor persoane nu pot trăi veşnic. Iar – pentru a preveni abuzurile – propunem că în aceste centre, personalul să fie angajat nu numai în baza competentelor profesionale ci şi în urma unui examen psihologic riguros, prioritate la angajare având alte persoane cu dizabilităţi sau persoane care în trecut au făcut voluntariat în ONG-uri (ceea ce dovedeşte buna lor credinţa şi faptul că le pasă);
ANL să aloce unui procent din locuinţe pentru persoanele cu dizabilităţi;
Prioritate pentru persoanele cu dizabilităţi în vederea obţinerii unei locuinţe sociale.





PREVENIREA ABUZURILOR
Propunem că o dată pe an să se formeze una sau mai multe comisii de analiza la nivel judeţean. Fiecare comisie să fie formată ŞI din medici, psihologi, psihiatri, experţi juridici etc. Din comisie să facă parte cel puţin o persoană cu dizabilităţi. Comisia să aibă un anumit număr de persoane cu dizabilităţi în responsabilitate şi să se deplaseze la domiciliul fiecărei persoane în parte pentru a constata condiţiile (nu neapărat cele materiale) în care această trăieşte. Comisia să analizeze persoană cu dizabilităţi şi fără să fie prezentă familia! Persoana cu dizabilităţi trebuie asigurată de către cei din comisie că dacă ceva e în neregulă, există soluţii de rezolvare (ex: centru rezidenţial format special pentru astfel de situaţii; iar autorităţile trebuie să aibă în vedere prioritatea creării unui centru rezidenţial pentru persoanele cu dizabilităţi abuzate/neglijate);
Fiecare asistent personal trebuie să prezinte la raport, anual, o dovadă că asistatul a fost dus la control medical cel puţin o dată pe an (în cazurile în care acesta este necesar) sau o scrisoare din partea medicului curant/responsabil pentru starea de sănătate a persoanei cu dizabilităţi în care acesta să specifice că acea persoană nu are nevoie de recuperare/asistenta medicală anuală etc. Propunem acest lucru pentru a preveni situaţiile în care unii asistenţi personali refuza asistenta medicală pentru persoana cu dizabilităţi aflată în grijă, punând în pericol astfel sănătatea şi viaţa acelei persoane.

EDUCAŢIE
Formarea un sistem de examinare adaptat la particularităţile persoanelor cu dizabilităţi în şcoli/universităţi (ex: acordarea unei perioade de timp mai mare la examinare etc);
Unităţile de învăţământ au obligavitatea să prezinte elevului/studentului soluţiile prin care acesta poate da un examem de orice nivel în condiţiile cele mai bune, adaptate tipului de dizabilitate. Înainte că elevul său studentul să înceapă cursurile unei unităţi de învăţământ este recomandat ca acesta sau reprezentantul legal al acestuia să solicite psihologului un raport asupra situaţiei persoanei cu dizabilităţi care doreşte să studieze. Iar raportul să fie depus de către persoana cu dizabilităţi/reprezentantul legal în unitatatea de învăţământ vizata. Astfel, cadrele didactice vor fi informate despre situaţia persoanei cu dizabilităţi;
Înfiinţarea unui sistem de învăţământ liceal şi universitar online pentru persoanele cu dizabilităţi grave (greu de deplasat/nedeplasabile) şi asigurarea transportului cu microbuze speciale pentru copiii cu dizabilităţi grave (greu de deplasat/nedeplasabile) până la unităţile de învăţământ.


ALTELE
În cadrul unor comitete de analiză a problemelor persoanelor cu handicap de la nivel local, să existe personal specializat care să lucreze pe teren, şi să identifice prin consultarea directă a fiecărei persoane cu dizabilităţi - problemele cu care fiecare se confruntă, apoi să le centralizeze şi să propună spre soluţionare (legislativă sau de orice alt fel, în funcţie de natura problemelor). Tot aceste persoane trebuie să îndrume şi să încurajeze persoanele cu dizabilităţi şi aparţinătorii să apeleze la organele de stat responsabile cu rezolvarea situaţiei lor. Fiecare responsabil să aibă în sarcina un anumit număr de persoane de pe raza judeţului pe care îl reprezintă. Iar în aceste comitete să fie angajată cel puţin câte o persoană cu handicap său fiecare tip de dizabilitate să aibă câte un reprezentant într-un comitet (astfel s-ar putea afla şi susţine mai bine problemele cu care se confruntă persoanele cu dizabilităţi diferite, iar cei responsabili să le identifice/rezolve - având dizabilităţi - vor fi mai motivaţi şi direct implicaţi);
Sancţionarea utilizării în mod peiorativ a cuvântului “handicapat”, precum şi orice fel de atac batjocoritor la adresa persoanelor cu dizabilităţi. Este în primul rând un atac la demnitate, iar în cazul celor cu afectări psihice situaţia se complică, deoarece un astfel de atac sau atacuri repetate în timp pot avea urmări grave:
-> pentru persoana cu dizabilităţi care are şi afectări psihice, poate duce la depresie şi tendinţe de sinucidere SAU la regres din punct de vedere al sănătăţii;
-> pentru familie lor, crează un stres suplimentar foarte mare, deoarece o parte dintre persoanele cu dizabilităţi psihice îşi pierd controlul, au accese de furie, şi se descarcă pe cei din familie. După o astfel de repriză, atât persoană cu dizabilităţi cât şi cei care au asistat sunt epuizaţi, iar pentru copiii prezenţi în astfel de situaţie (fraţi, surori, nepoţi) astfel de accese au un impact foarte mare atât în dezvoltarea lor psihică, socială cât şi în educaţie şi rezultate şcolare.
Iată cât de mult rău fac aparent "nevinovatele" accese de răutate la adresa persoanelor cu dizabilităţi, mai ales în cazul celor cu afecţiuni psihice;
Având în vedere faptul că persoanele cu dizabilităţi au mult mai multe necesităţi decât o persoană sănătoasă, solicităm că indemnizaţia pentru persoanele cu handicap să fie egală cel puţin cu pensia minimă pe economie ŞI să se acorde indiferent dacă aceste persoane au un loc de muncă sau nu, atât timp cât venitul realizat nu depasesete salariul mediu pe economie;
ANPH nu mai există există, s-a transormat într-o direcţie din cadrul Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. În consecinţă, instituţia responsabilă cu rezolvarea problemelor persoanelor cu dizabilităţi din România nu mai deţine autoritatea şi independentă necesare acestui demers. De aceea propunem reînfiinţarea ANPH că organizaţie guvernamentală care să beneficieze de o putere reală în luarea deciziilor privind protecţia persoanelor cu dizabilităţi.


ARTICOL PRELUAT DUPA SITE-UL-
http://www.petitieonline.ro/


CU SCOPUL DE A TE INFORMA PENTRU CA SE POATE SA NU STII?..,SI NU AMI FACE MIIE RECLAMA BLOGULUI
VA MULTUMESC--AL VOSTRU BLOGGER
SAU IONUT

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

•Cel care neglijeaza invatatura in tinerete, pierde trecutul si este mort pentru viitor.Euripides

Focsani Piata Unirii